Re: Dlaczego mocno porysowane płyty CD/DVD działają

Autor: ViRuS <bleble_at_blebleble.pl>
Data: Mon 25 Apr 2011 - 12:34:16 MET DST

> Mechanizmy korekcji są różne, ale zawsze opierają się na pewnej
> nadmiarowści.

Kiedys robilem eksperymanety z płytami DVD-R i naprawdę byłem pod wrazeniem
jak mozna je uszkodzic zanim staną sie nieczytelne. Malowałem na nich
czarnym markerem kropki, kreski i naprawde sporo tego było trzeba żeby płyta
nie dała się przeczytać. Wniosek taki, że jezeli tylko zapis na czesci
wypalanej laserem jest wystarczająco trwały, to płytę zawsze da się
odczytac, chocby szlifujac ja pastą tempo ;)

L.