Re: dostalem nowy dysk+partycje

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 23 Apr 2011 - 09:10:55 MET DST

On 2011-04-22 18:32, Przemysław Ryk wrote:

> JoteR - pojęcia nie mam, dlaczego tak się akurat u Ciebie trafiło. U mnie
> najczęściej jest tak, że starsze dyski, nawet 5400 rpm w niektórych
> obudowach ruszają przy pojedynczym wtyku USB, a w innych obudowach ni
> cholery. Za to kilka nowszych Samsungów 640GB 7200rpm (fakt - w jednym
> konkretnym typie obudowy) startuje na pojedynczym kabelku od kopa
> praktycznie przy każdym do tej pory sprawdzanym komputerze - laptopach,
> netbookach, stacjonarnych (zarówno przez panel przedni, jak i bezpośrednie
> podłączenie do wtyków na płycie głównej). Psipadek? :D

Nie ma określonej reguły dla USB2.0, wg specyfikacji daje max 0.5A dla
5V, a dyski przy starcie biorą do 1A. Oczywiste jest więc, iż niektóre
porty dają po prostu większy prąd niż specyfikacja.

Jeżeli mowa o Samsungu HM640JJ, to jest jeden z bardziej pradozernych
dyskow 2.5", aczkolwiek starsze mogly byc jeszcze bardziej
nieekonomiczne. Najlepszym wyborem jest IMHO WD z serii BEKT (czy do
obudowy czy do notebooka), pobiera znacznie mniej pradu, dodatkowo
zworka mozna zmniejszyc wymagany prąd rozruchowy.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/