Re: Spowalnianie pamięci w pececie pod wpływem temperatury

Autor: J.F. <jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Apr 2011 - 19:00:34 MET DST

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w

> Nie, ten czip mierzy temperaturę modułu pamięci bo do płytki
> modułu jest przylutowany. Informację o temperaturze wysyła
> do chipsetu po I2C i to chip set podejmuje decyzję o zwolnieniu
> przepływu przez pamięć. Nie wiem jak to robi, czy tak jak CPU?

Troche powatpiewam czy chip (Nordbridge ? SB ?) czyta go na
biezaco, ale moze.

> Myślę, że taki termometr na I2C to nie jest jakiś wyjątkowy
> unikat?

Niby nie, ale jak potrzeba to moze latwiejz jakiegos zloma
wylutowac niz sie zastanawiac jaki, gdzie, za ile i czemu niema na
skladzie :-)

> Zgadza się - są napewno ciekawe rzeczy, ale zależne od producenta
> chipsetu/płyty i jak się dostaniesz do dokumentacji to wzbudzisz
> podziw.

Na poczatek to musze przeskoczyc sprawe windows - czyli jak sie do
tego dostac z wlasnego programu .
No chyba zeby tak skasowac windows, ale przegladanie zrodel linuxa
tez nie jest latwe :-)

J.