Re: Spowalnianie pamięci w pececie pod wpływem temperatury

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Thu 21 Apr 2011 - 14:09:46 MET DST

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:iooofu$t9m$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości

> Ja tez nie .. ale tez nie widze aby ten chip sterowal pamiecia.

Nie, ten czip mierzy temperaturę modułu pamięci bo do płytki
modułu jest przylutowany. Informację o temperaturze wysyła
do chipsetu po I2C i to chip set podejmuje decyzję o zwolnieniu
przepływu przez pamięć. Nie wiem jak to robi, czy tak jak CPU?

> Ma pin EVENT .. i ciekawe jak go komputer wykorzystuje.
>
> Za to inne rzeczy mi sie nasunely:
> -stare pamieci chyba niestety w cenie ? Bo to moze byc fajny uklad dla
> hobbystow i nie tylko - termometr I2C.

Myślę, że taki termometr na I2C to nie jest jakiś wyjątkowy unikat?
Zwłaszcza że on ma dokładność największą przy temperaturach
wysokich, bo tak jest kalibrowany aby alarmy dawał dokładne przy
przegrzaniu. Jeśli więc ktoś potrzebuje termometru do podobnego
celu to ma jak znalazł :-)

> -wie ktos jak sie programowo dostac do tej magistrali ? Tam ciekawe rzeczy
> podpiete, np bateria notebooka, tylko jak sie z nia skomunikowac ..

Zgadza się - są napewno ciekawe rzeczy, ale zależne od producenta
chipsetu/płyty i jak się dostaniesz do dokumentacji to wzbudzisz podziw.