Re: RAID0, XP Home i kicha ;)

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Tue 05 Apr 2011 - 16:43:15 MET DST

> Nie mam doświadczenia z łączeniem przez eSATA, ale spore w NAS-ach
> łączących się przez Ethernet. W żadnym z nich połączenie dwóch dysków w
> RAID 0 nie przyspieszało pracy w sposób istotny. Niektórzy producenci
> nawet wycofali z oferty możliwość takiej konfiguracji.

To zalezy co sie robi - mi chodzi o uzyskanie wyzszego transferu
burst - po prostu do zapisu / lub odczytu duzego strumienia danych.
Chodzi o nieskompresowany material video HD, okolo 11GB/min.
Pojedynczy dysk nie wydala co znaczaco wplywa na wydajnosc
obrobki materialu.

Moznaby co prawda pracowac na materiale skompresowanym,
ale tu z kolei kompresja wymaga duzej mocy obliczeniowej
no i wprowadza jakies tam straty...

RAID0 powinien dac prawie dwa razy wyzsza pradkosc odczytu
i zapisu. Jak bedzie w praktyce to sie zobaczy ;)

Potem pewnie i tak bedzie wymiana procesora...