Koszt eksploatacji drukarki.

Autor: Borneq <borneq_at_antyspam.hidden.pl>
Data: Tue 05 Apr 2011 - 11:27:12 MET DST

Mam drukarko-skaner HP Deskjet F2180. Był w przystępnej cenie, ale
eksploatacja (tusze) jest droga.
Oryginale tusze starczają na bardzo krótko - pojemniki 5 ml.
Kupuję zamienniki firmy Drekker 17 i 19 ml. Powoduję że koszty
eksploatacji stają się nieco rozsądniejsze (choć i tak tusz kosztuje
znacznie więcej niż papier)
Jest jeden problem - pokazywanie ilości dostępnego tuszu, obliczane jest
tak jakby pojemniki miały 5 mililitrów. Jeszcze nie było źle gdy
pokazywał brak tuszu, ale drukował.
Jednak teraz zainstalowałem na nowo drukarkę i coś się dzieje.
Bardzo wolno drukował jedną kartkę.
Następnie zaczęła migać dioda braku tuszu i oba tusze pokazało jako
wyeksploatowane.
Chciałem zresetować licznik zużycia tuszu przez wyjęcie i włożenie
pojemników ale wówczas informuje że coś źle z pojemnikiem kolorowym.
Zamówiłem nowe tusze, obawiam się że coś może nie będzie działać, a jak
będzie to czy po założeniu nowego tuszu w jakiś sposób drukarka
rozpoznaje czy pojemnik jest pełny?
Obawiam się też że jak będzie problem się powtarzał to mimo zakupu
zamienników będzie trzeba wymieniać tusz już po 5 ml, co spowoduje
bardzo częstą wymianę - dwa pojemniki z dostawą to 125 zł.
A może opłaci się kupić jakąś inną drukarkę, może atramentową ale o
znacznie mniejszym koszcie eksploatacji?