Re: NAS na 2 - 4 dyski, z >50MB/s transferem po smb?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 31 Mar 2011 - 12:03:38 MET DST

W dniu 2011-03-22 21:10, BartekK pisze:
> Szukam jakiego艣 sensownego NAS (serwera plik贸w) kt贸ry mia艂by:
> - ethernet 1Gbit oczywi艣cie
> - miejsce na 2 do 4 dysk贸w sata, po 1-2TB ka偶dy
> - obs艂uge raid mirror lub innych metod robienia kopii zapasowej (*)
(...)
> [...]
> ma mowy o 20MB/s i gorzej
> - cena nie ma mie膰 wi臋cej ni偶 4 cyfry przed przecinkiem ;)
>
> Czy na prawd臋 nie mo偶na nic takiego kupi膰 w przyzwoitej cenie, a jak ju偶
> jest szybki NAS... to si臋 okazuje 偶e to x86 klasy atom/celeron z
> linuksem w 艂adnym pude艂ku za kosmiczn膮 cen臋?
>
> A je艣li si臋 inaczej nie da - to nie widz臋 przeszk贸d bym sam sobie zrobi艂
> NAS na np sofcie freenas.org, p艂ycie na atomie albo i nawet core2duo sie
> znajdzie jakies wolniejsze, tylko sk膮d mam wzi膮膰 zasilacz, kt贸ry w idle
> nie b臋dzie mia艂 10W strat w艂asnych i 60% sprawno艣ci ?
Sam sobie odpowiem, bo znalaz艂em, i to tam gdzie nigdy bym nie
przypuszcza艂 ;)
HP Proliant Microserver
http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?p=20968192
Niewiele o nim w sieci.
Pob贸r pr膮du z 1 dyskiem - 32W przy starowaniu systemu! (pomimo 偶e w
specyfikacji tylko napisane 偶e zasilacz 150W lub 200W zale偶nie od wersji)
Uzyskany transfer na sieci贸wce wbudowanej - 52MB/s po ftp (tak na szybko
z livecd)

Pi臋kna sprawa - wbudowane zwyk艂e gniazdko USB wewn膮trz, na p艂ycie
g艂贸wnej, idealnie na pendrive zabudowanego w 艣rodku, jako no艣nik systemu
operacyjnego (freenas/inny linuks), by obsadzi膰 wszystkie 4 (lub 5,
rezygnuj膮c z DVD) dysk贸w SATA.

Miejsce na karty low-profile PCIe x1 lub x16 (je艣li graficzna, to tylko
do 25W mocy pobieranej!), z艂膮cze x4 jest cofni臋te i zarezerowane do
tajemniczej "karty HP IPMI zdalnego zarz膮dzania" ale by膰 mo偶e to tylko
spowodowane jego cofni臋ciem fizycznym, a elektrycznie jest u偶yteczne.

I najlepsze - cena ~800z艂 bez dysk贸w (tzn gratis 160GB barracuda 7200.12
jest w 艣rodku).