Szybszy procek zamiast E7400?

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Thu 31 Mar 2011 - 08:59:51 MET DST

Czesc

Mam w tej chwili procesor E7400 w plycie PQ7LE Asusa.

Zaczalem zajmowac sie troche edycja video i tu niestety
brakuje mocy obliczeniowej przy kompresji materialu HD...
W zwiazku z czym chcialbym wymienic procesor na 4-rdzeniowy
o podobnym taktowaniu...

Co do podkrecania etc to chetnie o ile ma ono polegac tylko
na przesynieciu myszka suwaka w programie kontrolujacym procesor,
nic innego nie mam zamiaru robic (np. wymieniec wentylator).

Cala operacja ma polegac tylko na wymienie procka - nie chce
musiec przy tym wymieniec plyty czy reinstalowac systemu (XP).

Ktory z procesorow 4-rdzeniowych polecicie w takiej sytuacji?
Cena tak do okolo 600zl.

Wstepnie widze Q8400, Q9300 tylko nie mam pojecia czy wieksza
ilosc pamieci cache da tu cokolwiek zauwazalnego...

Byloby fajnie jakby procek z marszu mogl pracowac przy powiedzmy 3GHz.

Z gory dzieki za sugestie.