Re: eSATA w laptopie, i utrata volumenu na dysku zewnętrznym

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 29 Mar 2011 - 12:09:47 MET DST

> Zdecydowanie lepszym sposobem na podpinanie dysków zewnętrznych jest USB
> 3.0 (tracisz najwyzej 10-15% transferu). Ew. FireWire, ale mało popularne.
> --------------------------
>
> No to chyba nie masz doświadczenia w bezpośrednim porównaniu - na dysku
> USB 2.0 uzyskuję najwyższej 30 MB/s, zaś na eSATA około 100 MB/s.

Napisałem wyraźnie - USB 3.0

> A co do mojego pytania w jednym zdaniu:
>
> - proszę o wskazanie metody (albo linków), umożliwiającej odzyskanie
> zawartości sektorów startowych tego dysku

np. linux live CD. przy pomocy dd kopiujesz sobie wybrane sektory, jak i
możesz je przegrac ponownie na dysk zewnętrzny

do zabawy z tworzeniem tablicy partycji służy fdisk, w tej chwili nie
wiem czy jest kompatybilny z windowsowymi.

Pod kazdy system operacyjny istnieja lepsze lub gorsze narzedzia,
najlepiej pytac na stosownych grupach (zwiazanych z OS'em).