Re: eSATA w laptopie, i utrata volumenu na dysku zewnętrznym

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Mar 2011 - 11:35:34 MET DST

Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał w wiadomości grup

> PS. Ponieważ napęd przez 2 lata pracował z moim desktopem bez takich
> numerów, podejrzewam jakąś niesprawność obsługi eSATA przez mój laptop
> (Dell XPS L501). Świadczyłby też o tym fakt, że dysk MUSI być podpinany
> wyłącznie "na gorąco" (tj. przy załadowanym Windows), bo - gdy podepnę
> go pod eSATA - laptop nie przechodzi POST'u...

Tutaj najwyraźniej dysk SATA ustawia się na bootujący i zawiesza
komputer. Mozna sprobowac zainstalowac jakis bootloader, ktory np.
zabootuje windowsy.

Zdecydowanie lepszym sposobem na podpinanie dysków zewnętrznych jest USB
3.0 (tracisz najwyzej 10-15% transferu). Ew. FireWire, ale mało popularne.

No to chyba nie masz doświadczenia w bezpośrednim porównaniu - na dysku USB
2.0 uzyskuję najwyższej 30 MB/s, zaś na eSATA około 100 MB/s.

A co do mojego pytania w jednym zdaniu:

- proszę o wskazanie metody (albo linków), umożliwiającej odzyskanie
zawartości sektorów startowych tego dysku

Piotr