Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 28 Mar 2011 - 10:17:45 MET DST

> I oczywiscie nie mam na mysli ograniczenia systemu 32bit.
> Mam plyte MSI 945PL-Neo.
> Na płycie 4GB Ram - w BIOS jestt w dziale informacja o systemie - 4GB
> (3200MB dostepne)
> Problem w tym, ze chce tam testowo zainstalowac system ktory wymaga
> minimum
> 4GB RAM, wiec na starcie dostaje komunikat o braku minimalnej ilosci
> pamieci
> Wgralem bios 5.2 ale bez efektu. W specyfikacji plyty pisze ze obsluguje
> 4GB.

Cześć przestrzeni adresowej poniżej 4GB
zarezerwowana jest przez płytę główną i karty rozszerzeń.
Uniemożliwia to dostęp do części pamięci RAM.
Płyty główne obsługujące więcej niż 4GB pamięci
dysponują mechanizmem przenoszącym ten zablokowany RAM
powyżej magicznej granicy 4GB
Pozwala to systemowi operacyjnemu obsługującemu PAE
no dostęp do tej pamięci i przydzielenie jej aplikacjom.

[poza tematyką grupy]
Jedynie 64-bitowe systemy pozwalają na bezproblemowe wykorzystanie
tej dodatkowej pamięci.
W przypadku linuxa większość dystrybucji przeznaczonych na komputery
desktopowe
posiada jadra skompilowane bez obsługi dodatkowej pamięci.
Użytkownik może to jednak zmienić, przykładowo samodzielnie kompilując
jądro.
W przypadku Windows jest gorzej, nie ma dostępu do źródeł,
jądra używane przez Windows XP, Vista Windows 7
a nawet przez Windows Server Standard Edition
zawierają blokadę dostępu do pamięci powyżej 4GB
i żadne zmiany w boot.ini tego nie zmienią.

--
Pozdrawiam