Re: Test HdTach-em

Autor: pioruns <cvbehaf_at_b2.cy>
Data: Thu 24 Mar 2011 - 17:53:47 MET

Dnia Wed, 23 Mar 2011 09:17:43 +0100, Artur\(m\) napisał(a):

> Sprawdziłem dysk HdTach-em i po pierwszym przelocie (duży dysk więc z
> ciekawości i dla szybkości dałem tylko ostatnie
> parędziesiąt GB) pokazał wiele "czerwonych pół).
> Następnego dnia po sprawdzeniu całego dysku wszystko OK.
> Czy sprawdzanie (nie naprawa) "zamiata" bad sektory "pod dywan"
> relokowany (Ĺźe tak powiem).
> Po prostu, czy sprawdzanie naprawia?
>
> Artur(m)

Pakiet narzędzi konsolowych dla Linux i Windows - smartmontools -
ściągnij:
http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki/Download#Windows-
InstalltheWindowspackage

Następnie sprawdź aktualny dysku SMART poleceniem
smartctl --all /nazwadysku itp
I wklej nam tu wyniki.

Potem zleć wykonanie rozszerzonego testu powierzchni:
smartctl --test=long /nazwadysku

W czasie testu możesz normalnie używać komputera, jednak spowolni to
proces testu.
Po zakończeniu testu (może potrwać nawet kilka godzin) sprawdź ponownie
status SMART.

--
pozdrawiam,   pioruns