Re: jaki pc dla mnie

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Thu 24 Mar 2011 - 13:29:24 MET

On Mar 24, 8:44 am, aga <agata3...@gmail.com> wrote:
> Jestem Aga, jestem tu pierwszy raz. Muszę kupić nowy komputer ale nie
> mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
> złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,
> jakość).

nie chcialbym brzmiec bucowato, ale moze lepiej spytac sie kogos
zaufanego "w realu" (ze sie tak wyraze)?

> Przeznaczenie komputera:
> Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
> materiału
> Mała, ale jednak obróbka dźwięku.
> Używa sporadycznie ale też ważne OpenOffica ( arkusz kalkulacyjny ,
> prezentacja, pisma)
> Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier
> Oczywiście do obsługi internetu :)
> NIE GRAM W GRY :)

mozesz wziac cokolwiek opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od
bardziej "wypasionego" p67, bedziesz mogla uzyc grafiki zintegrowanej
na procku. mam dobre doswiadczenie z plytami gigabyte, wiec moglbym je
polecic. co do procka- generalnie, moglbym polecic jakiegos i3 - bo do
tych zastosowan bylby ok. mozesz oczywiscie wziac np i5-2600k - w
odroznieniu od i3, ten ma 4 rdzenie /ten slabszy 2 rdzenie + ht/ oraz
lepsza "karte graficzna" /w sensie: nadal zintegrowana, ale
wydajniejsza od tej na i3.
co do ramu- 2x2 gb powinny wystarczyc.
obydwa wspomniane przezciebie programy dzialaja pod linuksem; jakich
jeszcze programow uzywasz? bo moze sie okazac, ze np nie potrzebujesz
zakupic windy; zaoszczedzone pieniadze mozesz wydac na np lepszy dysk
badz wiecej pamieci badz przepic ;)

szymon