Re: jaki pc dla mnie

Autor: Mateusz <mateusznospam_at_vp.pl>
Data: Thu 24 Mar 2011 - 13:03:48 MET

Użytkownik aga napisał:
> Jestem Aga, jestem tu pierwszy raz. Muszę kupić nowy komputer ale nie
> mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
> złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,
> jakość).
> Założenia mam takie:
> Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)
> Windows 7 64 bity
> Procesor tylko i wyłącznie Intel
> Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)
>
> Przeznaczenie komputera:
> Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
> [...]

Najbardziej lepiej iść do sklepu gdzie skladaja, i warto zwrócić uwagę na:
- dobrą płytę główną obsługująca grafike w procesorach i5/i7 (odpowiedni
chipset), z USB 3.0
- procesor i5 z grafiką w sobie
- 4 GB ramu (2 x 2 GB)
- 2 dyski HDD - np. 320-500 GB na system, np. Samsung F4 - szybki, drugi
na przechowywanie danych, np. 1TB tez Samsung F4
- obudowa kwestia gustu
- ale markowy zasilacz np. Corsair :) się nada

Monitor nie musi być EIZO, może wystarczy 24" DEll za ok. 2200 pln, ma
dobra matryce, a jest panoramiczny i do fimów HD się nada

DVD lub Blu-Ray w zaleznosci od zasobnosci portfela (mowie o nagrywarce)

Win 7 i od razu Antywirus jakis np. NOD32 Internet Security :)