Re: To Upgrade or Not To Upgrade? :)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat 19 Mar 2011 - 05:18:12 MET

Dnia Thu, 17 Mar 2011 04:10:10 -0700 (PDT), Piotr Molski napisał(a):

> Nie no, dzieki, musiales takie informacje przekazywac? ;) ;) ;)
> A juz bylem pewny co chce kupic.
> Ile kosztuje karta graficzna o parametrach zblizonych do tej
> wbudowanej w procesor? Moj komputer bedzie sluzyl do DTP i fotografii,
> mam tez ochote na troche zabawy z obrobka video. Byc moze za jakis
> czas obok Windy pojawi sie OSX.

Ty się zdecyduj może - DTP i fotografia (i wtedy prawdę mówiąc kartę grafiki
masz w wysokim poważaniu, skoro jedyne co Photoshop liczy na GPU, to zoom
obrazka plus obracanie) czy video.

To ostatnie (video) - jak się grzebnie w necie i jednym czy dwóch plikach,
to nagle się okazuje, że nie trzeba mieć NVIDIA Quadro, żeby z dobrodziejstw
liczenia via GPU korzystać. Nie wiem, jak jest z kartami ATI.

IMVHO - gdybym miał robić upgrade sprzętu ze spojrzeniem pod video / gry
(choć ja wyłącznie w DTP się obracam i C2D E8400 + 8GB ram + GeForce 8600GT
+ 2dyski w RAID0 mi spokojnie wystarczają), to raczej:
- płyta na P67 (poprawiona - mnie się zdarza spoooro dysków podpinać)
- któryś z Core i5 z odblokowanym mnożnikiem + dobre chłodzenie (i tak -
kręcić, kręcić)
- 8-16 GB ram
- osobna grafika

[ Najlepsze związki opierały się na kłamstwie i oszustwach. Zwykle         ]
[ kończą się w taki sposób, więc logicznie będzie tak właśnie zacząć.      ]
[                                              (Jurij Orłow "Lord of War") ]