Re: To Upgrade or Not To Upgrade? :)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat 19 Mar 2011 - 05:18:12 MET

Dnia Fri, 18 Mar 2011 10:02:05 -0700 (PDT), micz napisał(a):

> Dobra, jeszcze prościej :)
> Zawęziłem wybór do konkretnych modeli - topowych w swojej rodzinie.
> Zupełnie nie znam różnic w zastosowaniach tych modeli. Wiadomo, że
> mogę kupić najdroższy, ale nie o to chodzi :)
>
> Więc pytanie - których z tych modeli byłby waszym zdaniem najlepszy do
> AE i Premiere (MOBO: Asus P5B, 8 GB RAM)
>
> * Core 2 Duo E8600
> (3.33GHz,1333FSB,L2:6MB,65W,rev.E0)
> * Core 2 Extreme QX9650
> (revC0,3.00GHz,1333FSB,L2:2X6MB)
> * Core 2 Extreme X6800
> (2.93GHz,1066FSB,L2:4MB,revB2)
> * Core 2 Quad Q9650
> [...]

Czterordzeniowiec z dużą ilością cache, na pewno wyżej taktowany, niż
posiadany przez Ciebie procesor. Czyli - mając E6600 (2,4 GHz, FSB 1066, 4MB
cache L2) strzelałbym (stosunkowo tani upgrade) w czterordzeniowy procesor z
wyższym taktowaniem, wyższym FSB i większą ilością pamięci cache, np. Q9650
(3,0 GHz, FSB 1333, 12 MB cache L2 - o ile płyta obsłuży). Dodatkowo
rozbudowa RAM do 8 GB lub więcej pamięci ram.

O Pentium 4 / Pentium Dual Core / Pentium D - zapomnij. Jak Cię rzeczywiście
stać - płyta pod Core i7, 12 GB trójkanałowo obsługiwanej pamięci RAM,
procesor z taktowaniem rzędu 2,6 - 3,0 GHz i masz 4 rdzenie + HT. Pytanie na
ile z tego Premiere czy AfterEffects skorzystają...

Jeżeli grafikę uda się zmusić do kodowania video - świetnie. Ale na
wbudowany układ w SandyBridge przesadnie bym nie liczył.

[ Wilson: I can't believe I'm able to say this, but... you're cancer-free. ]
[ (...) You're fine. Patient: I don't get it. House: Cool.                 ]
[                                                ("House M.D. 4x09 Games") ]