Re: "czarna seria", bylo: spalony dysk...

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 19 Mar 2011 - 00:26:26 MET

> I najśmiejszniejsze jest to, że co poniektórzy z nich własnousznie
> słyszeli to o podziale użyszkodników na dwie grupy, bo (byli tacy)
> pamiętam że mówiłem :D
Ale tu się pojawia pewien dylemat moralno-organizacyjny, mam nadzieję że
takich dylematów lekarze nie miewają zbyt często. Czy leczyć objawy, czy
przyczynę, czy walczyć z wiatrakami edukując i zapobiegać (zbierając
opinię naciągacza na zbędne koszty i generatora utrudnień pracy), czy
patrzeć jak te dzieci beztrosko bawią się zapałkami i żyletkami, i
czekać aż same się nauczą (przy okazji dając zarobić komuś od
odzyskiwania danych utraconych)...

Ja staram się edukować. Przynajmniej dobrych klientów. Niestety
większość na "ale ma pan kopie zapasową?" odpowiada z oburzeniem
"przecież mam gwarancje na dysk/komputer/laptopa/pendrive/etc, to się
nie ma zepsuć, nie sprzedawaj mi pan takiego który się psuje!". Ludzie
nie chcą wiedzieć że wszystkie możliwe nieszczęścia się jednak czasem
zdarzajÄ… i tylko sprawa statystyki czy i kiedy akurat na nich trafi, a
gwarancja obejmuje tylko odtworzenie sprzętu.