Re: Pendrive w sieci

Autor: jwzw <jwzw_at_interia.NOSPAM.pl>
Data: Tue 15 Mar 2011 - 23:41:47 MET

news:2011031213093500@grush.one.pl...

> Wyobraź sobie -- ktoś zapisuje akurat coś na pen-drive przez
> sieć, a ktoś inny go wyciąga w trakcie. W przypadku FAT to
> katastrofa.
> Oczywiście, *da* się takie coś zrobić, ale gotowego urządze-
> nia raczej nie znajdziesz, bo praktycznie co chwilę wiązałoby
> się to z utratą danych. Chyba, że opracujesz procedurę, zgod-
> nie z którą osoba wyciągające pen-drive musi krzyknąć na całą
> salę, że to za 10 sekund zrobi i poczekać na potwierdzenie
> wszystkich, że nie mają otwartych żadnych dokumentów na rze-
> czonym nośniku.

> [...]

Napisałem - głównie odczyt, ale może niedokładnie się wyraziłem.

Generalnie obsługuje to jedna osoba.
Chodzi o to, że tabuny ludzi przychodzą do punktu usługowego - każdy ze
swoim penem, z którego należy przeczytać coś i coś z tym zrobić - mało kiedy
coś zapisać na pena.
Ludków są dziesiąki dziennie. Za każdym razem XP instaluje jakieś śmieci.
Założeniem było wyeliminowanie gwałtownego puchnięcia rejestru, który po 2-3
miesiącach uniemożliwia normalną pracę, oraz odizolowanie się od wirusów.
Dlatego myślałem o jakimś miedzymordziu niezależnym od systemów na
komputerze.

Próbowałem już czegoś takiego jak obudowa NAS z gniazdem USB i przyciskiem
do autokopiowania, ale te urządzenia kopiują całego pena. Wszystko
jest fajnie, jak ten pen mierzony jest w megabajtach.

Nie mam już pomysłów.