Re: Limit 8GB- technologiczny czy marketingowy?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Tue 15 Mar 2011 - 09:56:02 MET

W dniu 13.03.2011 00:52, Osadnik pisze:
> Pamietaj ze to nie jest jeden obrazek a czasem nawet 8 jednocześnie więc dodaj też stopnie powiększenia coby nie liczyć za każdym razem. Z tym ze autocad woli szybko doczytac wybrany fragment z
> pamięci w postaci surowej niż na nowo generować.

Ok, więc 200 MiB w odcieniach szarości (lub 800 MiB w pełnym
RGB32 lub CMYK) plus ew. bufor na powiększenie. Piszę na wia-
rę, bo nie wiem, czy faktycznie trzeba mieć otwartych osiem
trzywarstwowych obrazków jednocześnie, czy też jest to na za-
sadzie "a bo mi się nie chce potem znów otwierać, więc nie za-
mykam". Dalej jest to coś, co normalny komputer z lekkim wy-
korzystaniem pliku wymiany jest w stanie bez problemu zmie-
ścić w 1.5-2.0 GiB RAMu.

Warto przy tym dodać, że jakikolwiek sensowny program robiący
coś takiego powinien implementować jakiś algorytm kompresji
obrazu w pamięci. Wyświetlanie odcieni szarości z RLE jest
czasem wręcz szybsze, niż z postaci nieskompresowanej, poza
oczywistą oszczędnością pamięci.

> system ja skrawa do pagefile, dlatego często robię Process Explorerem "suspend" danej pamieciozernej aplikacji i zezwalam w ten sposób systemowi na wykopanie całego working set do pagefile z którego
> to przywraca sie znacznie szybciej niz nowe uruchomienie.

Pamiętam. Jesteś chyba jednym z dziesięciu użytkowników na
świecie, którzy rzeźbią w ten sposób zamiast normalnie zamknąć
aplikację i pozwolić pamięci wirtualnej działać zgodnie z za-
łożeniami ;)

> W której to pamięci leża tez inne rzeczy które będą mi potrzebne w ciągu godziny. Autocad to itak dobrze zoptymalizowany program, bo maksymalnie zjadał mi tylko 700MB przy mocno złożonym projekcie.

Godziny? Przy czasie uruchamiania programów rzędu kilkunastu
do kilkudziesięciu sekund spokojnie można zamykać programy na
godzinę. Więcej zyskasz na szybkości pracy niż na tej minucie.
W czasach PC/XT faktycznie uruchomienie arkusza kalkulacyjnego
czy programu CAD mogło trwać kilka minut; dzisiaj na sensownym
sprzęcie (nawet bez przerażającej ilości pamięci RAM) jeżeli
jakaś aplikacja uruchamia się ponad minutę, to powinno być
to oprotestowywane w ramach gwarancji (której oczywiście na
oprogramowanie nie ma...).

|                 |  Politechnika Śląska                   |