Re: VHS na HDD

Autor: Andrzej Ława <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Mon 14 Mar 2011 - 08:52:20 MET

W dniu 12.03.2011 19:55, Remek pisze:

> Napisał też "zalezy mi na niskiej cenie karty". A to oznacza, że bardziej
> odpowiednie jest urządzenie specjalizowane, a nie wielofunkcyjne (droższe).

Brednia 1: na urządzenia tylko do przechwytywania nie ma dużego
zapotrzebowania w segmencie popularnym, więc nie ma tanich urządzeń
innych kompletna karta TV.

> Poza tym główną funkcja karty TV jest odbiór. Przechwyt video może być jako
> dodatek niskiej jakości.

Brednia 2: w komputerach odbiór (i wyświetlanie) to zasadniczo to samo,
co przechwytywanie. Owszem, w wielu rodzajach (zwłaszcza starszych)
urządzeń (innych niż np. przez USB podłączanych) dane były przesyłane
prosto do pamięci graficznej, ale tak czy inaczej musiały zostać
przetworzone do postaci cyfrowej (dane szły przez szynę PCI, a ona nie
służy do przesyłania danych analogowych). Jedyna różnica pomiędzy
odtwarzaniem a przechwytywaniem polegała na "zajętości" procesora.
Mylisz normalne karty TV z tymi gówienkami, co się je podłączało
"pomiędzy" monitor a kartę graficzną, ale one w ogóle nie miały
możliwości przechwytywania i dawały obraz wyłącznie pełnoekranowo.

> Jakość dobrze nagranego, na dobrym sprzęcie jest całkiem przyzwoita. Poza

Hehehe.

Standardowy VHS ma (w przeliczeniu) 333*480 pikseli na luminację i
40*480 na chrominację. A częściej używane/starsze kasety są z reguł← tak
zjechane, że "łapanie" w rozdzielczościach wyższych niż 320*240 to
przewaga formy nad treścią - dość dosłownie.