Re: Mulenie komputera

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 15:50:34 MET

W dniu 2011-03-12 13:36, Radosław Sokół pisze:

> Praktycznie zawsze winnym spowolnienia pracy komputera jest
> oprogramowanie. W przypadku sprzętu możliwe jest głównie prze-
> grzewanie się procesora i wynikające z tego jego spowalnianie
> lub problemy z uszkodzeniem sprzętu lub zgłaszaniem przerwań
> skutkujące wstrzymywaniem pracy.
>
> Wszystko to jednak rzadkość w porównaniu z błędnym ustawieniem
> trybu DMA dysków, błędami w programach obsługi urządzeń, insta-
> lowaniem jakichś dziwnych optymalizatorów pamięci i tak dalej.
> A to wszystko są przyczyny leżące po stronie oprogramowania.

Ja ostatnio miałem przypadek z dyskiem twardym w laptopie, system
działał, wszystko było OK, tyle, że niesamowicie wolno. Dysk miał
strasznie niski transfer. Szybkość pracy dysku była na tyle niska, że
podczas logowania się do systemu XP Home na odpowiedni profil, dźwięk
się przycinał. Skanowanie dysku, wraz ze skanowaniem powierzchni trwało
17 godzin i na 5 etapie miało 60%. Skanowanie wykonywane było przez
narzędzie systemowe po restarcie komputera a jeszcze przed załadowaniem
się systemu. Dysk był wymieniony 3 miesiące temu, w serwisie stwierdzono
uszkodzenie pamięci w twardym dysku. Dysk miał chyba 160GB pojemności.