Re: dzielenie dysku

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sat 12 Mar 2011 - 14:02:24 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
>To jest dopiero *szkodliwa* rada. Wiesz, jak w tym przypadku
>maleje MTBF ładnie i w efekcie rośnie prawdopodobieństwo, że
>któryś z dysków "padnie" w całkiem krótkim czasie?

Bzzzt. Wrong.
Porównujesz banany z gruszkami. Dla każdego z "fragmentów danych" masz
taki sam MTBF jak w przypadku jednego dużego dysku. Natomiast ewentualne
uszkodzenie któregoś z dysków nie przekłada się na utratę całości
danych.
Owszem, prawdopodobieństwo zdarzenia "uszkodzenie któregoś z dysków"
zwiększa się, ale to jest zupełnie inne "praktycznie" zdarzenie w obu
przypadkach.

--
|  Kruk@epsilon.eu.org   |