Dyski - problem

Autor: Artur Dębski <arturdebski_at_autograf.pl>
Data: Thu 10 Mar 2011 - 19:02:45 MET

Może ktoś mnie poratuje bo nie wiem jak poskładać posiadane informacje :

Od pewnego czasu mój desktop z windows XP częstuje mnie błędami w logach
systemowych :
1)Sterownik wykrył błąd kontrolera na \Device\Harddisk1\D
2)Na \Device\Ide\IdePort3 został wykryty błąd parzystości.
3)Urządzenie \Device\Ide\IdePort3 nie odpowiedziało w ramach ustalonego
limitu czasu.

Objawy to chwilowe zawieszenie systemu - nie reaguje na klawiaturę i mysz
W logach zaczynają się mnożyć powyższe błędy przeplatające się na przemian

W systemie mam 4 dyski :
C:\ 80GB SATA Z zakładek właściwości dysku po kolei:
Lokalizacja 0 (0) / Dysk 0, Online, Podstawowy

D:\ 200GB ATA (rozpoznawany w systemie jako SCSI Disk Device)
Z zakładek właściwości dysku po kolei :
Lokalizacja: Bus Number 0 , Target ID2, LUN 0 / Dysk 3, Online, Podstawowy

E:\ 1000GB SATA Z zakładek właściwości dysku po kolei :
Lokalizacja 0 (0) / Dysk 1, Online, Podstawowy

G:\ 640GB SATA Z zakładek właściwości dysku po kolei :
Lokalizacja 1 (1) / Dysk 2, Online , Podstawowy

- Jak poskładać posiadane informacje z logów z własciwościami dysków aby
  być pewnym który dysk lub jego kontroler czy kabelek powoduje problemy ?
- Jak się mają numery dysków do numerów ich lokalizacji a to wszsytko liter
  dysków w systemie ?
- Czy IdePort3 to samo co Harddisk1\D ?
- Czy może problem dotyczy dwóch dysków/kontroerów/kabelków ?

Fragment z programu do inwentaryzacji (płyta ASUS P5LD2) :
Kontroler IDE
Intel(R) 82801G (ICH7 Family) Ultra ATA Storage Controllers - 27DF
Kontroler IDE
Intel(R) 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage Controller - 27C0
Storage Controller
ITE IT8211 ATA/ATAPI Controller

Dyski fizyczne
- SAMSUNG SP2014N SCSI Disk Device (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
- ST31000528AS (1000 GB, 7200 RPM, SATA-II)
- WDC WD6401AALS-00L3B2 (596 GB, IDE)1
- WDC WD800JD-00MSA1 (74 GB, IDE)

Przeszukałem rejestr pod kątem wpisów :
\Device\Harddisk1\D
\Device\Ide\IdePort3
Ale nic nie znalazłem

Odczytane parametry SMART wszystkich dysków nie wskazują nic podejrzanego

Tak na pierwszy rzut oka myślę że dysk powodujący problemy
to : G:\ 640GB SATA Lokalizacja 1 (1) / Dysk 2, Online , Podstawowy

Z góry dzięki za wszelkie uwagi

Pozdrawiam

--
Artur Dębski