Re: GeForce GT 430 ?

Autor: Latet <spam_at_spam.pl>
Data: Thu 10 Mar 2011 - 13:02:55 MET

> Owszem, prędzej do filmu (ale nie 3D), niż do gier. Filmy normalnie oglądam z
> pendrive'a wetkniętego bezp. w telewizor, ale nie wszystkie tak działają, więc
> czasem muszę oglądać z kompa podpiętego do tego samego TV kablem HDMI.
> ZdarzajÄ… siÄ™ jednak wtedy problemy z synchronizacjÄ… audio/video.

Ale to nie wszystko... Przy podłączeniu przez HDMI są też straszliwe opóźnienia.
Każdy ruch myszką jest odwzorowany ruchem kursora na ekranie TV z opóźnieniem
rzędu 0,25 sek a może i więcej. To bardzo dużo! Bardzo utrudnia klikanie i w
ogóle - porażka.

Wielkosć tego opóźnienia zależy też od paru innych rzeczy, takich jak wybrana
częstotliwość odświeżania, rozdzielczość, głębia kolorów itp. No i pewnie od
konkretnej karty graficznej. Mojej GT-240 niestety problem dotyczy. A być moze
nie dotyczy 430?

Przy podłączeniu TV do wyjścia HDMI karty graficznej mam też bardzo ograniczone
możliwości wyboru głębii kolorów i częstotliwości odświeżania przy danej
rozdzielczości. Np. pełną głębię kolorów (32 bit) przy full HD mogę uzyskać
tylko przy częstotliwości 24 Hz (a chciałbym więcej, bo przy 24 Hz opisane
opóźnienie jest najgorsze). Z kolei przy 50 Hz i 60 Hz jest to wyboru tylko
głębia 8-bit, co wygląda fatalnie (256 kolorów). Ciekawe jednak, że problem nie
dotyczy aplikacji wyświetljących filmy - obraz w filmach jest OK.

Bardzo by mnie ciekawiło, jak problem wygląda na innych kartach graficznych,
zwłaszcza GT-430.

Kolega, który też ma GT-240 i częściaj niż ja używa TV do filmów z kompa,
rozwiązał te problemy w taki sposób: monitor podłączył kablem analogowym, a
telewizor podłączył kablem DVI do wyjścia DVI karty graficznej (po stronie TV
musiał użyć przejściówki dvi-->hdmi). Wszystkie kłopoty zniknęły od ręki, a
uwolnione wyjście hdmi karty graficznej spokojnie się kurzy.

Jeśli w GT-430 głównie zmiany (na plus) dotyczą własnie hdmi, to może poprawki
te wszystkie przykre problemy?

latet