Re: Zgubilem recovery cd - Asus EEE 900

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 10 Mar 2011 - 08:26:12 MET

> To był OCZ Vertex, zdaje się z 2009 roku.
> Ktoś, kto twiedzi że nie da się zajechać SSD nie ma pojęcia o czym mówi.
> Każda pamięć flash ma określoną liczbę zapisów/kasowań i nawet przy
> użyciu różnych algorytmów wyrównywania zużycia poszczególnych
> sektorów wcześniej czy później każdy dysk zacznie padać.
> Dla mnie przykre jest to, że dysk padł bez jakiegokolwiek ostrzeżenia
> pod wpływem którego mógłbym zrobić świeży backup i straciłem wiele.

Ok, ale nie ma co demonizować napędów Flash na podstawie awarii w
liczbie: 1, *podobny lub taki sam problem moze Ci sie zdarzyć z HDD*.

- *nie masz backupu, sam ryzykujesz niezaleznie od rodzaju dysku*.
- chyba wszystkie dyski wewnetrzne maja 3 letnia gwarancje -> dostaniesz
nowy i byc moze np. z lepszym chip'em zarządzającym
- SSD to nie tylko chipy z pamieciami Flash, ale takze pozostala
elektronika, ktora rowniez ulega awarii.