Odp: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Sun 06 Mar 2011 - 20:13:17 MET

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iku3h8$q0$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
> Dokładnie. Jeżeli np. zasilacz o sprawności 75% kosztuje 100zł, a 80+ gold to
> 400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w
> cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

dla 15W przez 8h dziennie codziennie w trzy lata masz jakies 60pln
wyjda tak samo jezeli bedzie miedzy nimi 75W roznicy (kWh przyjeta jako 0.5 pln)

dla ulatwienia - core i3, 4gb ram, dysk, nagrywarka, zintegrowana graficzna
idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do 80%
czyli niska

nawet gdybym mogl z tego urwac 20W to i tak predzej zmienie komputer niz
zwroci mi sie doplata wieksza niz 100 pln - nie jest uzywany codziennie i
na pewno nie dziala 8h non stop...