Re: Pamiêæ do p³yty ECS N2U400-A

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 05 Mar 2011 - 20:42:09 MET

Dnia 5.3.2011, Hades napisa³(a):

> Byc moze instrukcja jest i podstawowym zrodelm wiedzy, ale zdaza
> sie i tak ze nie wszystko co jest tam napisane jest zgodne z praktyka.

Owszem, zgodzê siê, ¿e zdarzaj± siê w instrukcjach nie¶cis³o¶ci wynikaj±ce
np. z tego, ¿e w momencie pisania instrukcji jaki¶ komponent po prostu nie
istnia³ i tak, np. instrukcja podawa³a obs³ugê procesorów o ni¿szym
taktowaniu ni¿ to faktycznie ma miejsce.

> I tak instrukcja "mowi" ze w plycie mozna zamontowac DDR 4 x 1 GB
> po czym okazuje sie ze plyta za cholere nie chce obsluzyc wiecej niz
> 2 GB.

Podaj konkretny model MB, w przypadku której mia³o to miejsce to mo¿e
uwierzê, ale na razie uwa¿am to za bzdurê. Jedyna mo¿liwo¶æ jaka
przychodzi mi na my¶l to ró¿nice w rev. p³yt, ale wtedy jest o tym w
instrukcji, albo s± osobne do ró¿nych wersji.
Nigdy, ale to nigdy nie zdarzy³o mi siê by to co by³o w oryginalnej (nie
jakim¶ polskim t³umaczeniu) instrukcji okaza³o siê nieprawd±.

> Tak wiec nie nalezy tak slepo wierzyc w to co napisane.

Owszem, ale je¶li jest o czym¶ napisane, ¿e to obs³u¿y to tak bêdzie.
W±tpliwo¶ci nale¿y mieæ je¶li nie jest o tym napisane wcale, wtedy nale¿y
przejrzeæ FAQ producenta i histori± poprawek BIOS - zdarza siê, ¿e
poprawki wnosz± co¶ istotnego w obs³ugê sprzêtu.

Ogólnie chodzi mi o to, ¿e je¶li w instrukcji s± nie¶cis³o¶ci to tylko
takie, ¿e mo¿e nie zawieraæ ca³o¶ci obs³ugiwanego sprzêtu, ale *nigdy*
odwrotnie, tj. podawaæ obs³ugê jakiego¶ sprzêtu przez MB a w istocie tego
nie robiæ.

--