Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 02 Mar 2011 - 07:09:10 MET

On 2011-03-01 17:29, gordom wrote:
> Witam.
> Zamierzam kupić dysk zewnętrzny ok. 1TB (ma służyć przede wszystkim do
> przechowywania kopii bezpieczeństwa dysku systemowego). Chciałbym aby
> nie wymagał dodatkowego zasilania (tylko przez port USB). Zastanawiam

To jest pytanie które powtarza się od powstania USB. Nie ma dysku HDD na
usb2.0, który na 100% nie będzie wymagał dodatkowego zasilania, ponieważ
obecnie produkowane dyski pobierają w czasie startu więcej prądu niż
przewiduje specyfikacja USB2.0

To nie znaczy, że ktoś nie wyprodukuje takiego dysku (niektóre WD mają
możliwość zmniejszenia poboru prądu podczas rozruchu, ale nie wiem czy
schodza ponizej 0.5A (2.5W).

To nie znaczy, ze nie mozna stworzyc obudowy, ktora bedzie przez chwile
sie ladowac by dac dodatkowy prad dla dysku.

W/w nikt sie jednak nie bedzie przejmowal, powstało USB3.0, które
rozwiązuje te problemy (daje prad by definition - do 900mA)

> się nad Seagate FreeAgent GoFlex STAA1000200 (USB 2.0) lub STAA1000201
> (USB 3.0 -> tak przyszłościowo ;-). Może ktoś ma doświadczenie z którymś
> z tych dysków i może się podzielić spostrzeżeniami?

W praktyce:
- kazdy dysk USB 2.0 ma lub powinien miec kabelek USB z 2 koncowkami od
strony komputera.
- w 80-90% przypadkow dysk USB2.0 (dowolny) mozna podlaczyc jednym
kabelkiem do komputera/laptopa i bedzie dzialal poniewaz gniazda te daja
wiecej proadu niz przewiduje specyfikacja, ale spotkalem sie z
sytuacjami, ze w ten sposob spalono plyte glowna (to raczej wina
konstrukcyjna plyty)

Poslugiwanie sie modelami dyskow zewnetrznych zamiast kombinacjami dysk
HDD + obudowa nie ma sensu, poniewaz praktycznie zaden producent nie da
Ci gwarancji, ze nie bedzie zmienial dyskow w tych obudowach, raz moze
byc urzadzenie, ktore pobiera troche wiecej pradu, raz troche mniej.
Wiec trudno to porownywac.

> Z góry dzięki
> gordom
>
> P.S. A może wybrać coś innego? Może np.: WD My Passport Essential SE
> WDBABM0010BBK 1TB?

J/W. Nie wiadomo co siedzi w KONKRETNYM modelu w/w produktu.

Dyski USB2.0 zazwyczaj nie wymagaja dodatkowego zasilania jezeli
podlaczysz je dwoma wtyczkami USB do komputera (najlepiej do roznych par
portów)