Re: dzielenie dysku

Autor: Remek <dupa_at_gmail.com>
Data: Wed 02 Mar 2011 - 00:20:28 MET

Użytkownik "Rafał Łukawski" napisał:

> IMHO zbyt dużo partycji utrudnia życie (zazwyczaj na którejś braknie
> miejsca), model w stylu 64-128GB na system, ważne dane i programy do
> backupów typu ghost ...

System i ważne dane na tej samej partycji??? TO najgorsza z możliwych porad,
jakie kiedykolwiek czytałem. Radzę autorowi wątku zignorować tę radę jako
szkodliwą, albo złośliwą.

Statystycznie rzecz ujmując widzimy, że najczęściej uszkadza się system. Z
różnych powodów. A to wirus, lub kiepsko napisane programy, bądź uszkodzenie
plików systemowych przez błąd pamięci, lub procesora. I żeby nie męczyć się
z naprawianiem systemu przez odzyskiwaniw, naprawianiw, czy odwirusowywanie,
robimy tzw. obrazy partycji systemowej przeznaczonymi do tego celu
programami. Odzyskanie z takiego obrazu trwa kilka/kilkanaście minut.
Natomiast ważne dane nalezy trzymać na innym dysku/partycji i oczywiście
backupować na innym nośniku.

W związku z powyższym na system najlepiej przeznaczyć osobny, mały i szybki
dysk, a na filmy, fotki i inne "skarby" jakąś "krowę". Co do podziału dużego
sysku na partycje i organizacji danych sam musisz dojść do tego jak Ci
będzie najwygodniej. Zależy to równiez od możliwości płyty głownej. Chodzi o
to, że jeśli płyta pozwala na podłaczenie np. 6 dysków (jak moja), to lepiej
zainstalować więcej mniejszych dysków zamiast jednego ogromnego. Zdarza się
bowiem uszkodzenie MBRa i przy jedny dużym dysku tracimy dostęp do
wszystkich partycji.

Remek