Re: dzielenie dysku

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 01 Mar 2011 - 08:49:31 MET

On 2011-03-01 08:34, zbigniew wrote:
> Proszę praktyków o radę. Kupiłem dysk 500 gb i będę stawiał system.
> Jak prawidłowo podzielić dysk na partycje żeby mieć porządek i
> funcjonalne działanie.
> Zawszę robię kopie systemu więc na jednej partycji będzie sam system i
> chciałbym też zostawić miejsce ( partycje na kopie systemu).
> Ile miejsca na programy i dane? Bardzo proszę o wszelkie rady, moje
> doświadczenie jest małe ,ale chęć nauki duża :)
> Zbigniew

Nie ma idealnego podziału do wszystkiego, bo to zależy od tego co
robisz, a to wiesz tylko Ty

IMHO zbyt dużo partycji utrudnia życie (zazwyczaj na którejś braknie
miejsca), model w stylu 64-128GB na system, ważne dane i programy do
backupów typu ghost, reszta na mniej istotne dane często się sprawdza.