Re: Monitor-wzrok

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Sun 27 Feb 2011 - 00:07:08 MET

On Sat, 26 Feb 2011, JaromirD wrote:

> Jaką masz folię i gdzie kupiłeś?

  Na alledrogo, od gościa który wystawia toto na pęczki
w formie przyciętej 'na rozmiar' za pomocą lasera,
oferuje również "wg podanych wymiarów", w tym wedle potrzeb
jest chętny zrobić kanciaste lub np. zaokrąglić fi 0,25mm.

  Przyznaję, że jak pojawi się rozsądna dostępność
(post Krzysztofa widziałem i przy okazji podziękowania
za namiar) to może kupię sobie do kolejnego eksperymentu
kawałek "z rolki" - mi wychodzi, że dokładne przycięcie
wcale nie musi być aż tak konieczne, bo sama krawędź
ekranu ma "zapas" rzędu dwu albo więcej pikseli tudzież
bardzo dokładne przyłożenie jest równie (czytaj: bardzo)
trudne (wspominalem że przy próbie korekty naciągnąłem
okolice jednej z krawędzi).
  A pojedyncze rządki pikseli na krawędziach ekranu wypadnie
po prostu odżałować i już.
  Jeśli folia jest z warstwą ochronną (zapobiegającą sklejeniu),
to cięcie z dokładnością rzędu ćwierć milimetra zrobisz byle gilotyną.
  IMVHO - powinno wystarczyć.

> Właśnie szukam czegoś takiego, bo mnie krew
> zalewa, kiedy usiłuję coś dojrzeć na służbowym notebooku.

  Doceniam :]
  Niestety, producenci się uparli.
  Jak kupowałem netbooka, to wybór matowego spełniającego inne
wymogi był zapełniony zbiorem pustym po same brzegi ;)
  Na całe szczęście powstrzymałem się przed palnięciem głupoty
w postaci kupienia monitora stacjonarnego glare (a przez
jakiś czas też tak było jak chodzi o cel - 120Hz/stereo,
teraz wybór jest już spory i matowe są dostępne).

pzdr, Gotfryd