Re: szybki HDD

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 26 Feb 2011 - 13:04:33 MET

> Z zamieszczonego tam zrzutu HD Tune wcale taka rewelacja nie wychodzi.
> Transfer 124 nie jest dużo gorszy od Raptora za to czas dostępu - 14 ms,
> to dość przeciętny wynik. Raptor ma 7. Poza tym nie przedstawiono testu
> zapisu, a Raptor ma te 130 także i w tą stronę. Na liście atutów
> Samsunga zostaje tylko cena.

Ja bym to podciągnął pod to czego się faktycznie potrzebuje i jaki mamy
budzet. Czy najszybszy bez względu na cene, czy coś pośrodku. Czy chcemy
cichego komputera, czy może być "wiatrak serwerowy" itd.

Na tej zasadzie dokonuje się wyboru. jezeli najszybszy to rozwazanie o
HDD nie ma wogole sensu, tylko SSD. Napędy SSD na PCIex mają transfery
1GB/s i czasem dostępu<1ms.

Tu jest więcej danych o HD322GJ
http://www.testfreaks.com/blog/review/review-of-samsung-spinpoint-f4-320gb-hard-drive/

(z tego co widziałem też tylko read, na pewno są inne zestawienia)

Przed zakupami może warto np. sprawdzić aktualnie posiadany dysk w
połączeniu z rozwiązaniem ReadyBoost lub eBoostr (windows od xp po W7)