Re: Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Sun 20 Feb 2011 - 23:31:11 MET

Dnia Sun, 20 Feb 2011 11:26:42 +0100, topek napisał(a):

> Witam,
> moj pc jest za glosny.
> Buczy ale nie jednostajnie. Buuuu-sekunda ciszy-buuu-sekunda ciszy.
> Cos jakby plyta gramofonowa co obrot w jednym miejcu o cos obcierala.
>
> Nie wiem czy to dysk czy wiatrak od procka.
> Zasilac mam bequiet 500W
> Grafika chlodzona pasywnie (staroc GF 7600 GS)
>
> Wiec albo bucza dyski albo wiatrak procka.

Tak jak Leszek, stawiam na dudnienie dysków.

> Czy da sie poziomu dzialajacego kompa jakos na chwile wlyczac/zatrzymac
> wiatrak procka?

Najprościej kupić regulator obrotów za kilkanaście złotych.

> Obudowa musi byc zamknieta, bo inaczej nie namierze winowajcy.
> Moze wytlumic matami blachy obudowy (mam duza, tania bigtower)

Maty to ostateczność jak już jest wszystko inne wyciszone.

> Albo jakis hardcoreowy montaz dyskow twardych.
> Ma ktos jakies sprawdzone patenty w stylu: daski na gabke owinieniete
> tasma klejaca? :)

Tak. Powiesić dyski na gumach. Pogooglaj w temacie, znajdziesz sporo
inspiracji. Ja mam samoróbkę wzorującą się na tym:
http://www.sharkoon.com/?q=en/node/915

> Czy wazne jest, zeby obudowa byla szczelna? Brakuje mi jednej zaslepki
> 5.25 ale nie sadze zeby to mialo duzy wplyw
> Obudowa i tak ma mase dziur.

Obudowa i tak musi mieć otwory, brakująca zaślepka nie wyciszy kompa, a
może podnieść temp.

> GLowny cel: ma byc wzglednie tanio.

Najtaniej będzie jak wyjmiesz 1 dysk :)

--