Re: Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 20 Feb 2011 - 15:29:22 MET

W dniu 29.01.2011 02:18, maX pisze:
> Dlaczego bez OC? Procesory Intela aż się proszą o podkręcenie. O ile w przypadku np. obliczeń fizycznych istnieje mozliwość błędu niewychwyconego w wyniku końcowym, o tyle w przypadku programu

Prosić się mogą. Niektórym jednak zależy nie tyle na stabil-
nej pracy komputera, ale wręcz na braku *potencjalnych* po-
wodów, by ta praca była niestabilna. Oczywiście, producent
nie gwarantuje, że na nominalnym ustawieniu mikroprocesor
będzie działał idealnie, ale wydaje mi się, że nie jest
nieuzasadnione twierdzenie, że podkręcony może działać je-
dynie mniej stabilnie (tzn. z węższym zakresem parametrów
otoczenia, w których pracuje poprawnie).

> graficznego błąd procesora w obliczeniach zaowocuje odrazu widocznym artefaktem w obrazie końcowym.

Mylisz się. Mogą być takie błędy w działaniu mikroprocesora
(lub całego systemu komputerowego), że objawią się uszkodze-
niem danych na dysku lub zawieszeniem pracy, a nie "tylko"
artefaktami w generowanym obrazie.

> Ale umiejętnie podkręcony CPU jest 100% stabilny i daje 100%-owo pewne wyniki.

Zdefiniuj "100% stabilny", bo obawiam się, że takich gwaran-
cji nie da się dać nawet dla niepodkręconego procesora.

> Skoro CPU nie będzie podkręcony, to nie wymaga jakiegoś wypasionego chłodzenia.

Dlaczego? Wystarczy, żeby chcieć, żeby działał w szerszym
zakresie temperatur otoczenia, nie miał problemów po wielo-
dniowych obliczeniach ze 100% obciążenia i działał ciszej
bez obciążenia.

|                 |  Politechnika Śląska                   |