Re: Dziwne zachowanie PC

Autor: diverek <USUN_divek_TO_at_op.pl>
Data: Fri 18 Feb 2011 - 17:19:53 MET

W dniu 2011-02-18 00:38, Budzik pisze:
> klikam ikonę, muszę odczekąc 4-5 sekund, potem słychac mielenie dysku i aplikacja
> powoli wstaje.
> To samo jakies bardziej skomplikowane operacje juz po uruchomieniu
> aplikacji.
> Tak jakby nagle procesor zaczał pracować dużo wolniej niż zwykle.
> co sie moglo stac?
> Objaw zauwazyłem po przestawieniu komputera w inne miejsce, ale ponieważ
> najpierw zdazyło sie to raz na 2-3 uruchomienia a obecnie jest tak cały
> czas - nie wiem czy mozna to ze sobą wiązac.

Może się to wiąże z przestawieniem i wypięciem/przesunięciem czegoś tam
(okablowania, radiatora itp.), a może to tylko zbieg okoliczności. Ja
sugerowałbym jeszcze sprawdzenie ogólnej kondycji dysku i przeskanowanie
go w kierunku 'bad sectors'.
Tak jak opisujesz zachowywał się swego czasu mój leciwy laptop roboczy.
Początkowo sporadycznie, później coraz częściej, aż w końcu stanął na
dobre (kilkanaście 'bad sectors' na HDD załatwiło sprawę). Przywróciłem
go do życia, ale nie używam go do żadnych ważnych prac czy danych.

--
Pozdrawiam,
diverek