Re: samsung hd204ui i sektory 512B

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neostrada.pl>
Data: Wed 16 Feb 2011 - 15:37:20 MET

Dnia Wed, 16 Feb 2011 11:49:37 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Spowolnienie widać głównie przy odczycie losowym. W sekwen-
> cyjnym jest ukrywane przez "prefetch" sterownika dysku i
> wewnętrzne buforowanie. No i zapis też trochę cierpi, o ile
> pamiętam.
>
> Posiłkowanie się tylko testami typu HDTach, pokazującymi
> wyłącznie prędkość odczytu sekwencyjnego, to nie najlepszy
> pomysł.

Ja nie z HDTach-a tylko z realnych transferów te 120 MB/s podałem. Tak duży
i wolny (obrotowo) dysk jest zdecydowanie przeznaczony do przechowywania
"dużych" danych a nie jako dysk n.p. systemowy. Do takich rzeczy jednak
7200 obr/s jest bardziej skuteczne niż kombinowanie ze zmianą wielkości
sektorów.