Re: dysk sieciowy, albo synchronizacja lokalnych?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Feb 2011 - 13:20:42 MET

Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

zdecydowanie programowa kwestia ;)

Po pierwsze sieć jest raczej 100Mb a nie 100Gb ;)
Po drugie wstawienie dysku USB podpiętego do routera jest najprostszym
rozwiÄ…zaniem. Sam mam podobnÄ… konfiguracjÄ™.
Na stacjach doinstaluj sobie coś do synchronizacji katalogów, jest tego
sporo free/komercja i po kłopocie. Może i coś jest do tego celu w
Windowsie ale nigdy nie szukałem.
Z szybkością transferu wiele nie zrobisz ale wbrew pierwszemu wrażeniu
nie jest to takie uciążliwe no chyba, że przewalasz naprawdę b.duże
pliki.

--
Wojtek
-----------------
Sorry - jasne że 100 Mbps, nie Gbps - aż takim lamerem nie jestem; ot czeski
błąd :)
Jeżeli "zakwalifikowałem" kwestię do częściowo sprzętowej, to właśnie ze
względu na owe transfery dysku podpiętego pod router. Nie mam w tym
rozeznania, więc dopuszczałem możliwość że mój router po prostu ma takie
ograniczenie sprzętowe, a na innych (czytaj: nowszych i/lub droższych)
możliwe jest uzyskanie transferów, ograniczonych tylko przez USB (jak
wiadomo, w praktyce ok. 30 MB/s) albo sieć (w moim przypadku, trochę ponad
10 MB/s). A tu tylko 5 MB/s.
No ale piszesz, że z tym "wiele nie zrobię" - dlaczego? Wszystkie routery
tak przycinają pasmo podłączonych do nich dysków? Bo widzisz, faktycznie
"przewalam bardzo duże pliki" ...
Piotr