Re: Monitor + telewizor

Autor: pawelkoszalin <tomaszewski.pawel_at_gmail.com>
Data: Mon 14 Feb 2011 - 22:23:01 MET

Trzeba sie przyzwyczaic do prostokata. Okna pelnoekranowe beda za szerokie a dwa okna sasiadujaco beda znow zbyt waskie... Do stron internetowych czy dlugich dokumentow niezastapiona jest funkcja pivot http://pl.wikipedia.org/wiki/Pivot_(funkcja_komputerowa) ale do tego bedzie potrzebne jakies solidne ramie ktore pozwoli obrocic telewizor o 90 stopni.

Polecam tez przeczytac fajny artykul: http://www.devblogi.pl/2009/10/paradoks-wielkiego-wyswietlacza.html

Wybierajac telewizoro-monitor zwroc uwage aby byl full hd 1080p, wtedy wyciagnie rozdzielczosz 1920x1080. Zwykle hd ready maja nizsze rozdzielczosci i obraz bedzie, za przeproszeniem, do dupy. Do takiego bydlaka trzeba tez dobrej karty graficznej aby mozna bylo grac w natywnej rozdzielczosci albo przynajmniej kazac karcie graficznej skalowac mniejszy obraz do rozdzielczosci monitora.

Odleglosc 90 cm od 40 calowej zarowki nie jest dobra dla oczu. Ja mam "tylko" 22 cale jakies 1,5 metra od oczu a skubaniec i tak meczy wzrok. Dodam, ze internet przegladam na ustawieniach do czytania tekstu (jasnosc duuuzo mniejsza niz do grania czy do filmow).