Re: Jak zlikwidować terkotanie niskoobrotowego wiatraka

Autor: Marcin N <marcin5_usun_at_wykasuj_onet.pl>
Data: Sun 13 Feb 2011 - 20:39:32 MET

Użytkownik "Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:xn0habugjsad1000@news.gazeta.pl...

> Nowy dosłownie? tzn. na gwarancji? jeśli tak to zareklamować.

Tak, na gwarancji. Właśnie wróciłem ze sklepu. Powiedziałem, że terkocze i
wymienili mi bez słowa.

Tylko nowy też terkocze. Generalnie - zapewne "ten typ tak ma".
Terkot nie jest jakiś dramatyczny, ale gdy słyszy się tylko jego - to
człowiek się irytuje.

Teraz pytanie. Co z tym zrobić, żeby było ok? Poczekam kilka tygodni, żeby
dać szansę wadom fabrycznym, a potem chyba pogrzebię przy tym wiatraku.

Gdy położyłem stary i nowy zasilacz na stole obok siebie i uruchomiłem
próbnie bez obciążenia (oba dopuszczają to), to zdecydowanie cichszy był ten
stary - praktycznie bezszelestny. Niestety stary pod obciążeniem bardzo
szybko przyspiesza wiatraki i już tak różowo nie jest. Nowy terkocze
jednostajnie w idle i przy średnim obciążeniu.

Jak to możliwe, że renomowany producent (Corsair) robi (cytuję z instrukcji)
"ultra cichy podwójnie łożyskowany wentylator", który okazuje się gównem
wymagającym kombinowania?