Dylemat - wymieniać dyski czy nie?

Autor: 4CX250 <taunusmtv_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 22:57:04 MET

Mam dwa nówki dyski WD500AAKB 500GB 7200 po wymianie gwarancyjnej.
Okazało się że płyta tez mi padła więc zakupiłem nową w której jest
już SATAII ale nie obsługuje RAID.
Mam takie możliwości.
1.Zainstalować posiadany kontroler PATA RAID w gnieździe PCI i
podłączyć te dwa dyski w RAID 0,
2.Sprzedać te dyski i kupić jeden dysk 1TB SATA II i podpiąć go do
SATAII na płycie,
3.Sprzedać dyski i kupić dwa 500GB SATA II oraz kontroler SATAII RAID
PCI Express.

Którą bramkę wybrać?
Jakie dyski polecacie?
Czy te kontrolery po 40-50zł SATAII PCIExpress są czegoś warte? Nie
chciał bym aby się okazało
że to lipa wolniejsza niż ITB w SATAII na płycie.

Marek