Re: Duze obciazenie CPU nie wiadomo skad :/

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Sun 06 Feb 2011 - 16:06:15 MET

On 6 Lut, 00:43, pawelkoszalin <tomaszewski.pa...@gmail.com> wrote:
> - Sprawdz czy podczas kopiowania wiekszego pliku znaczaco nie wzrasta wykorzystanie procka. Jesli tak, to w menedzerze urzadzen wlacz DMA i sprawdz dlaczego zostalo wylaczone.

Jest DMA na wszystkich HDD
> - Sprawdz czy nie zostaly uruchomione uslugi ktorych nie potrzebujesz.

Wszystko jest ok

> - Uaktualnij sterowniki karty graficznej i sprawdz czy ona sie nie przegrzewa, to by tlumaczylo przycinanie filmow.

Najnowesze dostepne sa

> - Sprobuj namierzyc procesy ktore najbardziej wykorzystuja procesor. ProcessExplorer moze w tym pomoc tylko ustaw w nim aby pokazywal wiecej informacji. Przydatne sa "command line", "path", "cpu time", "start time".
> - Zamknij wszystko co korzysta z internetu i sprawdz chociazby netstatem czy nie masz jakiegos niechcianego polaczenia. Jak jest to klepnij zaklecie "netstat -a -b -n -o" aby namierzyc proces ktory sie laczy i ubij go jesli trzeba.
> - Zmien tez program antywirusowy na jakis komercyjny...

Tutaj tez wszystko ok

Dzisiaj znowu przy wlaczeniu PC wszedlem do BIOSu i recznie znowu
wpisalem mnoznik na procku na 7 i jest ok w tej chwili. Pod Linuxem
(Mint) w LiveCD tez bylo ok.
A wczesniej byl problem (bez "zmian" w BIOSie).

Temperatury sa ok, wszystko jest ok. Nie mam zielonego pojecia co sie
dzieje ze jak przy wlaczeniu PC nie wejde do biosu i nie wpisze
jeszcze raz mnoznika to CPU jest zaladowany na max.
I dzieje sie tak pod Win 7 i Linuxem (teraz sprawdzilem).

Pozdrawiam
Rafal