Re: MiniPCI i przejœciówka do RJ45

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sat 05 Feb 2011 - 22:55:13 MET

Dnia Sat, 05 Feb 2011 17:29:25 +0100, J.F napisał(a):

> A coz to za dziwactwo - do czego ten kabelek ?

To kabelek którego te dwie górne złączki się podłącza do karty sieciowej
miniPCI (sieciówka Intela + LT Winmodem AGERE), a tę wspólną długą złączkę
- do płyty głównej laptopa, do której to są przypięte potem porty RJ45 oraz
RJ11. O ile nie mam wątpliwości jak wygląda kwestia podłączenia modemu
(czyli ten dwużyłowy kabelek z osobnym kołnierzem), o tyle karta sieciowa
już stanowi wyzwanie. Gdyby tam były 4 albo 2 pary skręcone to pół biedy,
ale mamy 3 pary skręcone + 2 proste :) Pewnie te 2 proste to faktycznie do
podświetlania diód, tylko w takim razie po co do jasnej 3 pary skręcone? :)

> jesli dobrze widze to sa trzy skretki, a Ethernet wykorzysta dwie.
> Dobry switch jest odporny na zamiane par, wiec znow nie tak duzo tych
> kombinacji zostalo.

No wiem, ale i tak liczyłem na to że może ktoś ten problem przerabiał :)

> Mozna uzyc omomiarki lub przyjrzec sie karcie - pary ethernetu pojda
> przez transformatorki.

Dobra uwaga, spróbuję rozpakować kondoma na karcie i się przyjrzę :)

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944