problem z laptopem

Autor: Leszek <leszek47usunto_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Feb 2011 - 15:25:57 MET

Hej,

Mojemu wujkowi kolega przywiózł z Norwegii laptop znaleziony na
śmietniku. Model IBM Thinkpad 1846-4CG. Pamięć 1,5 GB, Procesor chyba
Intela coś koło 1,6 Mhz.

Jest problem z dyskiem. Przy starcie biosu jest wyświetlany komunikat,
że dysk jest niezgodny lub wymaga najnowszego firmware. Następnie, że
brak nośnika i systemu. Przy próbie instalacji Windows 7 instalator nie
znajduje żadnej partycji, lecz jedynie nieprzydzielone miejsce 5,6 GB.
Gparted również nie wykrywa żadnej partycji lecz nieprzydzielone miejsce
na dysku o tym samym rozmiarze.

Czy to oznacza, że dysk jest uszkodzony? A może jakieś wewnętrzne
oprogramowanie laptopa blokuje dostęp do dysku? Jeśli dysk jest
uszkodzony lub niezgodny z laptopem, jak dobrać dysk do tego modelu?

Nigdy nie miałem laptopa, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam,
Leszek