SMART 05 Reallocated Sectors Count = ~2000

Autor: nolina <nolina.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 02 Feb 2011 - 14:16:47 MET

Witam
Postanowiłem ostatnio sprawdzić dane SMART swoich dysków. I we wszystkich poza
jednym (najstarszym), parametr 05 Reallocated Sectors Count wykazuje
odpowiednio 11, 14 i w najnowszym dysku (miesiąc używania) prawie 2000!.
Wszystkie dyski to Seagate seria 7200.12 i jeden Seagate w laptopie. Programy
przeze mnie używane to Victoria oraz HD Tune. Robiłem także testy-skany w tym
programami Seagate i one nie wykazały żadnych zniszczonych sektorów.
Czy mam się tym przejmować? Reklamować? Czy zostawienie tego jak jest grozi
utratą danych?