Re: Jaki procek i dlaczego

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Tue 01 Feb 2011 - 23:05:06 MET

Rysio wrote:

> Co ty qrwa pierdolisz

No jestem pod wrażeniem ;)

> Pentium D to prawie to samo co C2D rozni sie
> tym ze jest wyrzezbiony na jednej plytce krzemy z mniejszymi
> sciezkami

Ojoj! ciekawostka ;) Jeśli popatrzysz sobie na Pentium D945 (ja taki
mam) to widać, że wykonany jest w technologii 65 nm. A biorąc podanego
w sąsiednim poście Core2Duo E4600 znajdziemy w nim również 65 nm. No i
co Ty na to?
Jeśli jednak popatrzysz na architekturę procesora to Pentium D ->
Netburst a C2D -> Conroe

> ....a szybszy to moze bedzie o
> 5-10%, abstarchujac od tego ze byle jaki PD popedzisz na 3GHz z
> palcem w dupie.

Ale ja na szczęście nie muszę trzymać palca w dupie aby mój PD "pędził"
3,4GHz, D945 tak po prostu ma, D960 standardowo ma 3,6GHz....
a podkręcić oczywiście można.
Jednak szybkość nie jest pochodną jedynie zegara.

A co do poboru prądu to D945 łyka pomiędzy 63 a 118W zaś E4600 pomiędzy
8 a 104W
Możesz poczytać do poduszki:
http://tech.icrontic.com/articles/core_2_duo/

--