Re: Monitor-wzrok

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Tue 01 Feb 2011 - 02:01:35 MET

On Sun, 30 Jan 2011, yarroll wrote:

> Witam,
> pytanie musiało już paść ale nie mogę doszukać się w archiwum :-((
> Jaki parametr jest najważniejszy żeby monitor był najbardziej
> "przyjazny dla użytkownika"?

  Nie ma takiego jednego.
  Przyroda zna różne objawy, od widocznego migotania świetlówek
podświetlających zaczynając. Rada klasyczna, czyli "wymień zasilacz" ;)

  Ale już Ci napisali - jednym z istotniejszym jest jasność, z tym,
że pojęcia "jasności" i "kontrastu" są przy LCD rozbieżne z tym,
co określały przy CRT. A chodzi o fizyczną jasność punktu bieli.
  Ustaw, żeby mieć możliwie ciemno, ale jednocześnie widzieć
różnice między czarnym a "prawie czarnym".
  Przeszukaj strony w tym stylu:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/k/0.htm
  Jak nie oglądasz fotografii, to można nawet strawić lekkie "wyżarcie"
ciemnej części.
  Z drugiej strony, czyli "kolor się liczy", jest gorzej.
  Do foto można skorzystać z "rzeźnika LCDów":
http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png
(uwaga, w przeglądarce trzeba KONIECZNIE wymusić wyświetlanie 1:1,
w firefoksie wystarczy kliknąć "lupką" pojawiającą się po najechaniu
obrazka)
...i "nieszarość" obrazka pokazuje rozjazd kolorów :)

  Na pewno próbowałeś ściemniać? ;)

pzdr, Gotfryd