Re: Odtwarzanie filmów na TV

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Sun 23 Jan 2011 - 09:01:31 MET

Użytkownik "olo" <olo69maupapocztafm@nospam.com> napisał w wiadomości
news:ihc58e$3hr$1@news.onet.pl...
> Czy mówimy tutaj o niedoskonałości karty graficznej? (GeForce 8600M). Ten
> sam problem występuje na laptopie żony z kartą serii GeForce 9xxx (nie
> pamiętam dokładnie co tam jest). Oba lapki działają na Ubuntu 10.10

Chyba chodzi Ci o zjawisko nazywane po angielsku 'tearing':
http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_tearing
Występuje, gdy częstotliwość wyświetlania filmu (np. 25Hz) wyświetlana jest
na ekranie o innej częstotliwości odświeżania (np. 60Hz). Czasami niektóre
karty mają opcję synchronizacji pionowej obrazu (V-sync), czasami niektóre
playery mają taką opcję, można to właczyć. U mnie w laptopie (60Hz) czasami
też to się zdarza, ale jak puszczam wideo na TV w rozdzielczości
1280x720/50Hz efekt wystepuje bardzo rzadko. Co ciekawe jak puszczam filmy
na DVD (Cyberhome na Zoran 7) to ekekt taki w ogóle nie występuje
niezależnie od tego czy film ma 24, 25 czy 30 klatek/s. :-)
Widocznie procesor DVD ma bardzo dobry algorytm wkomponowania ilości klatek
filmu w odświeżanie wyświetlania (mogę ustawić 25Hz PAL, lub 30Hz NTSC).
Jak dam odświeżanie w DVD na auto, wtedy dla filmu 24 i 30Hz ustawia mi NTSC
(30Hz) a dla 25kl./s ustawiam mi PAL (25Hz).