Re: wd green dyski

Autor: boxfish <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Fri 14 Jan 2011 - 22:44:50 MET

> ...przy okazji wyjaśnia "mułowatość" dysku, jeśli partycje zostały
> założone systemowymi narzędziami Windows niższego niż "7".

Z tego powodu o ile pamiętam na dysku jest chyba info czym formatować
dla np XP - narzedziem ze strony Wd ;-)

> [...]
> z wewnętrznego cache na nośnik, *nawet jeśli* nie zostały skolejnowane
> przez OS), "spaczkować" i zapisać bez ciągłego mielenia "sektorami
> logicznymi" po 512B
> - nawet "magazyn" będzie leżał i kwiczał, jak będzie na odwrót (znaczy
> granice partycji i klastrów alokacji "w środku" fizycznego sektora),
> a jak do tego będzie fragmentacja ("magazyn" w roli krótkookresowego
> backupu z kasowaniem wersji pośrednich) lub dużo małych zbiorów
> bądź dużo "krótkich" zapisów do magazynu (magazyny różne są ;))
> to wynik będzie tak jak napisał poprzednik

służbowo ? na statek ;-)

> (ew. rozbieżność klasyfikuje się pod stan "hipokryzja" ;))

może tez być upojenie alk..., rozdwojenie jaźni, bycie politykiem etc

> No chyba że producent stworzył go do Windows 7 *albo* do dysku dołącza
> programik do spartycjonowania z jakimiś ludzkimi parametrami by default :D

Narzędzie jest, nie próbowałem, pracuje pod vistą

> W przeciwnym przypadku obejście "problemu 4kB sektorów" za pomocą
> gigantycznego cache sprawdzi się tylko przy zastosowaniu read-only
> dla "porządnie" nagranych niepofragmentowanych zbiorów.
> W praktyce "raz a porządnie" :) (może być "raz na dłuższy czas").

czyli magazyn np. filmów :-) dysk cichy a transfery duzych plików
całkiem sympatyczne