Re: BIOS do płyty głównej

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Thu 13 Jan 2011 - 05:25:48 MET

"Wojtek" <nick0000@gazeta.pl> wrote in message
news:xn0h91jl8d31nl000@news.gazeta.pl...
> Mam płytę Biostar G965 Micro (775). Win XP działał na niej bez
> problemu. Chciałem zainstalować na niej Vistę 64bit i pojawił się
> problem. Po wczytaniu plików wywala bluescreena z inf.:
> "bios in this system not fully ACPI compliant"
> BIOS na płycie jest ostatnim wydanym przez Biostara :/ więc raczej
> z ich strony dupa.
> Znalazłem taką stronę: http://biosagentplus.com z której narzędzie
> twierdzi, że mają nowszy BIOS stosowny dla tej płyty ...
> No i pytanie, czy ktoś ma doświadczenie z ww. stroną?
> Czy warto się w to bawić w sensie czy to zwykłe naciągactwo czy
> [...]

Zastanawiam się właśnie jaką motywację może mieć firma
która bezpłatnie opracowuje biosy do setki różnych płyt
głównych różnych producentów...
Abstrahując już od samego faktu że producent często nikomu
nie udostępnia szczegółów budowy swojej płyty głównej
i szansa na zrobienie lepszego BIOSa od producenta jest raczej
nikła to motywacje są raczej podejrzane.
No chyba że próbują załadować BIOS od innej płyty z podobnym
chipsetem i liczą na jakąś tam kompatybilność, ale to raczej śliska
strategia. Za darmo to można jakiegoś wirusa, trojana albo
tego typu śmieci dostać... Uważałbym na to.
Jeśli producent nie ma nic nowego to dałbym sobie spokój.
Czemu nie wymienisz tej płyty na coś nowszego? Sprzedaj swoją,
dołóż 30zł i kup sobie taką, co jest z Vistą 64-bit kompatybilna.