Re: jaki minikomputer na serwer

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 11 Jan 2011 - 10:39:49 MET

Dnia 2011-01-11, o godz. 09:35:25
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

> Tej - ale tak z drugiej strony, to powiedz mi, dlaczego taki Wind (OK
> - po wymianie dysku na pojemniejszy - tak z 1 TB) ma mi się nie
> sprawdzić jako mały serwerek, na którym mam odpalonego Hamstera,
> FileZillę i XAMPP na potrzeb własnej, popierdółkowatej strony www?
> Mam na to miejsce wrzucić przynajmniej maszynę z dwoma Xeonami, 12 GB
> ramu i macierzą na 24 dyski?

Dokładnie. Mam pod opieką firmę gdzie są 4 komputery + 2 laptoki, plus
drukarka sieciowa, NAS i kilka kamer IP. Firma ma własne skromne WWW,
~10 kont pocztowych, nagrywanie z tych kamer. Za serwer całości robi
właśnie netbook na N270 z rozbitym wyświetlaczem plus dodatkowy
dysk400GB w kieszeni USB. Całość na Debianie. Wcześniej - są warunki bo
firma odziedziczyła szafę rackową z infrastrukturą po poprzednim
najemcy - w szafie siedział poleasingowy rackowy Dell za 400 PLN
kupiony przez mego poprzednika (2xP1333, 1GB, 4x9GB dyski SCSI w RAID5
z kontrolerem Adapteca. Gdy zaczęła rozjeżdżać się macierz - nie
znalazłem ostaecznej przyczyny ale najbardziej podejrzane że szwankował
kontroler RAID - wstawiałem "na szybko" do czasu zdiagnozowania awarii
starego laptopa Toshiby. Jakiś zmian w wydajności nie było więc po
zbadaniu że przydałoby się także żeby to żarło mniej prądu padło na
netbooka z 1GB pamięci i 160GB dyskiem. Odpadł koszt nowych akumulatorów
do UPS-a bo akumulator netbooka działa OK. Backup leci po sieci na NAS,
dysk USB się w sumie leni poza zapisem obrazu z kamer. Całość ma
obciążenie rzędu ułamka procenta a bierze w sumie w maksymalnym stresie
jak się pełny backup mieli ~30W bo przy normalnej pracy w sumie
kilkanaście.

Zresztą mój Asusu eee 1000H też na różnych wyjazdach robi gdzie nie
chce się targać robi za niewielki serwer testowy i doskonale się w tej
roli spisuje.

Zdrówko